Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza role reprezentace patologických modelů intrapersonálních vztahů v romantických komediích na formování kulturních percepcí a behaviorálních standardů moderní společnosti
Pekaryk, Polina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Poliaková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu reprezentace patologických modelů interpersonálních romantických vztahů ve filmové tvorbě žánru romantické komedie a její dopady na formování kulturních percepcí a následně behaviorálních standardů moderní společnosti. Diskurzem práce je také rozbor podstaty psychologických, konkrétně kognitivních procesů, které jsou základem formování modelu interakcí diváků s mediálními obsahy audiovizuálního typu. Tyto kognitivní procesy budou analyzované pomocí teorie selektivní sociálně kognitivní teorie kultivační teorie G. Gebnera. Dále téma žánru romantické komedie a na základě vybraných filmů popíši patologické sociální které jsou v uvedených filmech propagované latentně nebo zjevně. Hlavními příklady těchto patologických jevů jsou sexismus, normalizace psychologického a sexuálního násilí, genderová reprezentace a stereotypizace a jiné. Poslední část práce je věnována ilustraci dopadů šíření mediálních sdělení daného charakteru v praxi na základě vybraných studií.
Analýza role reprezentace patologických modelů intrapersonálních vztahů v romantických komediích na formování kulturních percepcí a behaviorálních standardů moderní společnosti
Pekaryk, Polina ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Poliaková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměří na analýzu reprezentace patologických modelů intrapersonálních romantických vztahů ve filmové tvorbě žánru romantické komedie a její dopady na formování kulturních percepci a následně behaviorálních standardů moderní společnosti. Diskurzem práce je také rozbor podstaty psychologických, konkrétně kognitivních procesů, které jsou základem formovaní modelu interakcí diváků s mediálními obsahy audiovizuálního typu. Tyto kognitivní procesy budou analyzované pomocí teorie selektivní expozice a kultivační teorie G.Gebnera. Dále studuji téma žánru romantické komedie a na základě vybraných filmů popisují a analyzují patologické sociálně jevy, které jsou v uvedených filmech propagované latentně nebo zjevné. Hlavními příklady těchto patologických jevů jsou sexismus, normalizace psychologického a sexuálního násilí, genderová reprezentace a stereotypizace a jiné. Poslední část práce je věnována ilustraci dopadů šíření mediálních sdělení daného charakteru v praxi na základě vybraných studií.
Je to kluk! (Nejen) genderová problematika zobrazení porodu ve filmu
Černá, Natálie ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem rodící ženy ve filmu z pohledu genderových a feministických teorií. První část práce seznamuje čtenáře s historií porodnictví ve vztahu k genderovým otázkám. Načrtává paralelu mezi společenskými kořeny porodnictví a podněty k prvním feministickým hnutím. Ve druhé části se podrobněji věnuje konstruktivní a performativní povaze genderu a genderových rolí a především pak tomu, v čem feministické teoretičky spatřovaly přínosy a úskalí mateřství. Za tímto účelem práce představuje vybrané koncepty Shulamith Firestone, Adrienne Rich a Julie Kristevy. Třetí část analyzuje možné důvody, proč bylo vylíčení porodu historicky vytlačováno do ústraní a proč v důsledku toho neexistuje typicky ženský porodní narativ, který by dával ženám prostředky k vyjadřování tohoto prožitku. Čtvrtá část pak v konkrétních filmových příkladech z řad nonfikční i fikční tvorby současnosti i minulosti tento chybějící narativ hledá.
Je to kluk! (Nejen) genderová problematika zobrazení porodu ve filmu
Černá, Natálie ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem rodící ženy ve filmu z pohledu genderových a feministických teorií. První část práce seznamuje čtenáře s historií porodnictví ve vztahu k genderovým otázkám. Načrtává paralelu mezi společenskými kořeny porodnictví a podněty k prvním feministickým hnutím. Ve druhé části se podrobněji věnuje konstruktivní a performativní povaze genderu a genderových rolí a především pak tomu, v čem feministické teoretičky spatřovaly přínosy a úskalí mateřství. Za tímto účelem práce představuje vybrané koncepty Shulamith Firestone, Adrienne Rich a Julie Kristevy. Třetí část analyzuje možné důvody, proč bylo vylíčení porodu historicky vytlačováno do ústraní a proč v důsledku toho neexistuje typicky ženský porodní narativ, který by dával ženám prostředky k vyjadřování tohoto prožitku. Čtvrtá část pak v konkrétních filmových příkladech z řad nonfikční i fikční tvorby současnosti i minulosti tento chybějící narativ hledá.
Humor v britských zvukových komediích v porovnání s českými filmovými příklady
MÁDLO, Gabriela
Práce se zabývá průřezem filmové komediální tvorby ve Velké Británii v rozmezí poloviny 30. až do poloviny 70. let 20. století. Popsaná je zde tvorba jednotlivých významných studií jakými byly v historii Gainsborough Pictures a Gaumont-British, Ealing Studios a Rankova studia. Největším hvězdám jednotlivých studií věnuji větší pozornost a zkoumám jejich filmy. Další částí je popis jednotlivých stylů filmové komedie jakými jsou fraška, groteska, bláznivá komedie a romantická komedie, dále satira a parodie s náležitými příklady z české, ale hlavně z anglické tvorby. Také hledám české herce a filmaře, kteří se nějaký způsobem zapsali do historie britské kinematografie. Mezi významná jména patří například Anny Ondráková, Herbert Lom či Karel Reisz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.